Info + Reviews – acantilado

Where to buy

Discotiendas Esperanto – Caracas, VE
Librería El Buscón – Caracas, VE

Web
iTunes
CdBaby

From the books to your player:

Xavier Losada, musical producer and theater composer, presents this EP called acantilado.

After recording Escritorio and soon to start the production of embas’ Suburbia, Losada began to work with 4 books published by biblioteca del acantilado:

Resting by Attila Bartis.
Fateless by Imre Kertész.
Death of Empedocles by Frederich Hölderlin.
Inferno by August Strindberg.

The result is this 8 theme EP (Each theme is presented mastered & remastered) were is placed his interpretation of each tale.

Reviews

acantilado evidencia que no siempre el intento creativo de un músico en proceso de formación se ve vinculado a los patrones de moda que influencian a jóvenes compositores e intérpretes como la solución que garantiza el éxito. Xavier Losada tiene la audacia y originalidad de proponer una obra sui generis con una madurez que promete un gran futuro en el arte de jugar con los sonidos. Su vínculo con la literatura y el teatro lo llevan por caminos diferentes al músico cuya intención es solamente divertir al oyente. La obras de Xavier Losada exigen que el oyente se inmiscuya en los textos, es decir, en el trasfondo literario que son el aliado e inspiración de este joven compositor. Me atrevo a pronosticar que su nombre se hará sentir en las corrientes musicales vinculadas a la auténtica expresión sin dar concesiones, con una personalidad propia y bien marcada. Felicito a Xavier por este nuevo intento.” Gerry Weil

“Xavier Losada is een Venezolaans muzikaal genie dat met Acantilado opnieuw laat horen dat hij in het grensgebied tussen jazz en serieuze klassieke muziek meesterlijke pakkende muziek kan maken. Acantilado is eigenlijk een ep van nog geen twintig minuten, die je daarna nog een keer in een andere mix hoort. Dat lijkt wat overbodig, maar door die andere blik op dezelfde muziek realiseer je je des te sterker hoe mooi en geraffineerd het allemaal in elkaar steekt.
De hoofdrol in deze composities is weggelegd voor de piano, maar de tuba speelt een niet te onderschatten rol, en er worden ook wat elektronische spelletjes gespeeld, wat percussie toegevoegd en wat sporadische strijkers. De titels doen een wat somberder muziek verwachten dan je te horen krijgt: Inferno, La Muerte de Empedocles en Sin Destino klinken vooral helder en transparant, zeker in de eerste versie. De tweede mix is wat donkerder en compacter, maar zeker niet minder goed. De muziek is in ieder gaval spannend van begin tot eind.

Dit is ook absoluut geen muziek om somber van te worden, integendeel, het is een frisse muzikale wind met intelligente trekjes, die je weer eens laat horen dat in de muziek alles nog steeds mogelijk is. Avontuurlijke muziek voor luisteraars met open oren.” Holly Moors – The Moors Magazine, The Netherlands.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: